Frakt och returer

Frakt

  • Alla våra produkter skickas inom Sverige med spårbar frakt genom Posten.
  • Leveranstiden är vanligtvis 1-4 dagar, förutsatt att produkten är på lager.
  • Om produkten inte är tillgänglig på vårt svenska lager skickas den från vårt utländska lager med spårbar frakt som normalt tar 6-15 dagar.
  • Observera att om din beställning skickas från vårt utländska lager kan importavgifter tillkomma.
  • När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk.

Returer

1. Ångerrätt:

  • Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, förutsatt att emballaget inte är skadat och produkten inte är använd.
  • Av hälso- och hygieniska skäl kan förseglade parfymflaskor, smink och hygieneprodukter endast returneras om förseglingen är obruten och intakt.
  • Observera att hygieneprodukter inte omfattas av ångerrätten om förseglingen är bruten eller produkten är använd.
  • Ångerrätten gäller inte för måttbeställda varor, färskvaror eller varor som är gjorda på specialbeställning.
  • Ångerrätten gäller inte heller för använda elektroniska komponenter.
  • Öppet köp eller bytesrätt gäller inte för våra produkter på REA.

2. Returprocess:

  • Kontakta vår kundtjänst innan du gör en retur.
  • Skicka ett e-postmeddelande till info@trendifybutiken.se med ditt ordrenummer och orsaken till returen. Detta hjälper oss att bearbeta returen snabbare.
  • Skriv ut detta ångerblankett, fyll i det och lägg det i ditt paket, och skicka en kopia till oss via e-post.
  • Länk till ångerblanketten: https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf
  • När vi har mottagit och inspekterat din retur kommer vi att meddela dig via e-post om din återbetalning har godkänts eller avvisats.
  • Om den godkänns kommer återbetalningen att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att läggas till ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom 1-3 arbetsdagar.
  • Alla returer ska skickas med spårbar frakt. Ange ditt spårningsnummer och bevis på försändelsen i ditt e-postmeddelande till oss.

3. Så här returnerar du en vara:

  • Packa produkten säkert för att undvika skador under transporten.
  • Märk paketet tydligt med ditt namn och ordrenummer.

4. Returadress: info@trendifybutiken.se

OBS! Vänligen notera att din ångerrätt är 14 dagar från den dag du mottagit ditt paket. Paket som returneras efter denna period (14 dagar) kommer inte att accepteras i enlighet med ångerrätten och kommer att returneras till avsändaren. Observera att eventuella extra kostnader kan tillkomma.

Alla returer ska skickas med spårbar frakt. Ange ditt spårningsnummer och bevis på försändelsen i ditt e-postmeddelande till oss.

Skriv ut detta ångerblankett, fyll i det och lägg det i ditt paket, och skicka en kopia till oss via e-post. Länk till ångerblanketten: https://stpubshop.blob.core.windows.net/publikationer/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf

5. Kostnader för returfrakt:

Du är ansvarig för returfraktkostnaderna om du ångrar ditt köp (499 SEK plus eventuella export-/importkostnader).

Om du har mottagit en felaktig eller defekt vara: Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig vidare med en reklamation.

6. Ej utlösta paket:

För paket som inte hämtas och returneras till oss debiteras du en avgift på 499 SEK för returfrakt.

7. Kontaktinformation:

E-post: info@trendifybutiken.se

8. Leveransinformation:

Vi erbjuder olika leveransalternativ inklusive hemleverans.

Om paketet är för stort för din brevlåda får du ett meddelande om att hämta paketet på närmaste postkontor.

9. Konsumentens rättigheter:

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan genom att skicka oss en tydlig anmälan om ditt beslut att ångra köpet.

Administrativ avgift för orderavbeställning på 29 SEK:

Om du väljer att avbeställa din beställning efter bekräftelse kan en administrativ avgift tillkomma för att täcka eventuella kostnader för att hantera avbeställningen. Avgiften varierar beroende på beställningens typ och omfattning. Vi kommer alltid att informera dig om eventuella avgifter i förväg så att du kan fatta ett välgrundat beslut. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information om eventuella avgifter som är kopplade till avbeställning av din beställning.

Returer:

Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en positiv köpupplevelse och accepterar returer för både defekta och icke-defekta produkter. För att förenkla processen hanterar vi ofta klagomål via e-post.

Vi ansvarar inte för paket som försvinner under returtransporten, det är kundens ansvar att se till att paketet kommer fram.

Vi erbjuder även möjligheten att byta produkter för att säkerställa kundnöjdhet. Vid byte debiteras dock returfraktavgiften, som kunden är ansvarig för att betala.

Refusionsprocess:

Refusionsprocessen tar normalt 1-3 dagar beroende på vald betalningsmetod. Pengarna bör synas på kundens bankkonto inom denna tidsram.

Returmetod:

Vi accepterar returer via posten. För att starta en retur, kontakta vår kundtjänst för ytterligare instruktioner.

Importansvar och importör:

Observera att den person som gör en beställning anses vara ansvarig och fungerar som importör av varan. Detta innebär att eventuella tullavgifter, skatter eller andra importavgifter som kan uppstå i samband med import av varan blir köparens ansvar att hantera och betala. Vi rekommenderar att du kontrollerar och förstår de lokala tullreglerna och importbestämmelserna i ditt land. Om du har frågor eller behöver ytterligare information, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.